Hi,
First of all, I’m a starter to P5 and I’ve started on my semester 2 Project “Space Invaders”, Source file Download link via One Drive = https://scuonline-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/t_charles_12_student_scu_edu_au/Enov7q3YtOZNvSOG-EcBCskBkwOHhS_52uEr-QP78BBAQQ?e=mKxCLC.
I’ve tried adding some enactments to this game project such as images (Background,Ship,Enemy,Bullets) and Background sound but i kept on getting the error as below,
Use of the orientation sensor is deprecated. [p5.min.js:7:22195](file:///C:/Users/Tau%20Billy%20Charles/Downloads/myHome_Orignal/mygame/p5/p5.min.js)
Use of the motion sensor is deprecated. [p5.min.js:7:22195](file:///C:/Users/Tau%20Billy%20Charles/Downloads/myHome_Orignal/mygame/p5/p5.min.js)
TypeError: ship is undefined[Learn More] [myInvaders.js:161:3](file:///C:/Users/Tau%20Billy%20Charles/Downloads/myHome_Orignal/mygame/myInvaders.js)
TypeError: ship is undefined[Learn More] [myInvaders.js:171:3](file:///C:/Users/Tau%20Billy%20Charles/Downloads/myHome_Orignal/mygame/myInvaders.js)
TypeError: ship is undefined[Learn More] [myInvaders.js:161:3](file:///C:/Users/Tau%20Billy%20Charles/Downloads/myHome_Orignal/mygame/myInvaders.js)
TypeError: ship is undefined[Learn More] [myInvaders.js:171:3](file:///C:/Users/Tau%20Billy%20Charles/Downloads/myHome_Orignal/mygame/myInvaders.js)
TypeError: ship is undefined[Learn More] [myInvaders.js:171:](file:///C:/Users/Tau%20Billy%20Charles/Downloads/myHome_Orignal/mygame/myInvaders.js)
can anyone help me ID and rectify these errors.
Thanks in advance.
TaVaz